European Gaming and Betting Association, branżowa organizacja zrzeszająca większość uznanych firm e-hazardowych z naszego kontynentu, wyraziła swoje zaniepokojenie nowymi przepisami dla hazardu online przyjętymi w ostatnich dniach w Belgii.
Dyskusyjne rozwiązania prawne władze belgijskie przyjęły mimo krytyki ze strony Komisji Europejskiej wyrażonej w czerwcu br. Sigrid Ligne, sekretarz generalny EGBA, stwierdziła: "Jest czymś niepokojącym, że Belgia nie bierze pod uwagę opini Komisji Europejskiej, choć kluczowe elementy nowego prawa są w konflikcie z wymaganiami UE. A w kontekście zbliżającego się przewodnictwa Belgii w Unii pytam: jak ten kraj może podjąć się tego zadania, skoro w sposób rażący ignoruje Traktat o Unii Europejskiej?"
Belgijski projekt regulacji e-grania został wysłany do Komisji Europejskiej i innych państw członkowskich w marcu br. Komisja Europejska zasygnalizowała, że pewna część tego projektu nie jest zgodna z prawem wspólnotowym. Dotyczyło to przede wszystkim: nałożonego na e-operatorów wymogu posiadania siedziby oraz zainstalowania serwera w Belgii, nieuzasadnionych ograniczeń w liczbie przyznawanych licencji, sankcji nałożonych na graczy, którzy będą korzystać z usług operatorów licencjonowanych na terenie UE.
Pomimo tego, że KE skrytykowała projekt regulacji jako niezgodny z prawem unijnym, belgijski parlament nie widział potrzeby zmian w tym zakresie. Nowe prawo zostalo uchwalone 3 grudnia.
- Ograniczanie usług online jedynie do stron z zakładami i grami kasynowymi prowadzonych z terenu Belgii jest nierealne. Ustanowienie ochrony dla gracza na wysokim poziomie wymaga konkretnych i ukierunkowanych na cel rozwiązań, a nie sprzyjania konkretnym operatorom - przekonuje Ligné. / NB
"...prawo francuskie zabrania reklamowania firm bukmacherskich podczas imprez sportowych. Jednak w tym przypadku firma Bwin może mówić o jeszcze większym pechu. Bowiem dokładnie za dwadzieścia dni we Francji zacznie obowiązywać prawo, które pozwoli na reklamy firm bukmacherskich podczas imprez sportowych. Bwin ma tylko nadzieję, że w 1/8 finału rywalem Królewskich będzie drużyna z państwa, które nie ma nic przeciwko reklamom firm bukmacherskich - Wielka Brytania, Włochy, Malta, Cypr i od 2010 roku Francja."
Ale to jest swoją drogą świr , żeby drużyna , która ma sponsora legalnego w swoim kraju , musiała zakrywać logo , gdy gra w innym , podczas oficjalnych rozgrywek. Fachowcy od zakaów i nakazów zacierają ręce a niewolnicy się im podporzadkowują!
Ale to jest swoją drogą świr , żeby drużyna , która ma sponsora legalnego w swoim kraju , musiała zakrywać logo , gdy gra w innym , podczas oficjalnych rozgrywek. Fachowcy od zakaów i nakazów zacierają ręce a niewolnicy się im podporzadkowują!
To akurat ma sens i nie jest zupełnie czymś nowym. Wystarczy spojrzeć na historię F1 i zakaz reklamy wyrobów tytoniowych w niektórych krajach.
W Wielkiej Brytanii też są pewne ograniczenia w reklamie hazardu i np. Sevilla musiała grać bez logo sponsora na koszulkach.
Natomiast w tej rundzie Ligi Mistrzów to nie tylko FCB ale chyba także AC Milan grał w koszulkach bez sponsora.
te po.jeby cały czas po cichu ku.rwa pracują by zrobic Nam Chiny
Czyli podstawowa rzecz jaka się zmienia to to że Rejestr ma być niejawny. Poza tym w wariancie drugim to sąd ma podejmować decyzje o wpisaniu strony do Rejestru. Czyli obie zmiany, których można się było spodziewać i które musiały być wprowadzone, aby ta nowelizacja nie naruszała konstytucji. Nie bardzo za to rozumiem ust. 19, czy to oznacza, że jak przedsiębiorstwo komunikacyjne będzie zbyt małe, aby sprostać blokowaniu będzie mogło mieć to w dupie? O jakie sieci chodzi? Czy to tylko jakieś prawne zabezpieczenie może? No i przy okazji wszyscy dostali swój kawałek tortu i dodatkowe kompetencje, od Żandarmerii po CBA...
PO na pewno dobrze kombinuje, w takiej formie ta nowelizacja będzie już do przełknięcia dla większej ilości ludzi. I już słyszę to gadanie o potrzebie ochrony dzieci przed internetową patologią. :|
Przyjmowanie zakładów wzajemnych dozwolone jest – stosownie do udzielonego zezwolenia – wyłącznie w punktach przyjmowania zakładów wzajemnych lub przez sieć Internet.”;
Art. 15d. 1. W przypadku urządzania zakładów wzajemnych przez sieć Internet, urządzenia przetwarzające i przechowujące informacje oraz dane dotyczące tych zakładów wzajemnych, a takŜe ich uczestników, powinny być zainstalowane i przechowywane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Podmiot urządzający zakłady wzajemne przez sieć Internet moŜe wykorzystywać do ich urządzania wyłącznie stronę internetową, której krajowa domena najwyŜszego poziomu jest przypisana do polskich stron internetowych.
3. Podmiot urządzający zakłady wzajemne przez sieć Internet jest obowiązany przeprowadzać transakcje wynikające z tych zakładów wyłącznie za pośrednictwem rachunku bankowego prowadzonego w banku mającym siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub w oddziale banku zagranicznego znajdującym się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.”;
3. Podmiot urządzający zakłady wzajemne przez sieć Internet jest obowiązany zabezpieczyć stosowane dowody udziału w zakładzie wzajemnym przed ingerencją osób nieuprawnionych i zapewnić moŜliwość weryfikacji ich autentyczności.
„2. Spółka prowadząca działalność w zakresie gier liczbowych, loterii pienięŜnych lub zakładów wzajemnych moŜe powierzyć innemu podmiotowi, na podstawie umowy agencyjnej, sprzedaŜ losów lub innych dowodów udziału w grze oraz przyjmowanie zakładów i stawek, a takŜe wypłatę (wydanie) wygranych do wysokości określonej w regulaminie gry lub zakładu, z wyłączeniem takich czynności dotyczących zakładów wzajemnych urządzanych przez sieć Internet.”;
Zakazy określone w ust. 1 i 2 nie obejmują reklamy i promocji prowadzonej wewnątrz kasyna gry lub punktu przyjmowania zakładów wzajemnych oraz oznaczenia nazwą, na zewnątrz budynku, miejsca, w którym znajduje się kasyno gry lub punkt przyjmowania zakładów wzajemnych, a takŜe, w przypadku zakładów wzajemnych urządzanych przez sieć Internet – reklamy i promocji prowadzonej na określonej w zezwoleniu stronie internetowej wykorzystywanej do urządzania tych zakładów.”;
„Art. 29a. 1. Zakazane jest urządzanie gier hazardowych przez sieć Internet. 2. Zakazane jest uczestniczenie w grach hazardowych urządzanych przez sieć Internet. 3. Zakazy określone w ust. 1 i 2 nie dotyczą urządzania zakładów wzajemnych przez sieć Internet na podstawie udzielonego zezwolenia.”;
„8) w przypadku zakładów wzajemnych – przewidywany rodzaj oraz liczbę zakładów wraz ze wskazaniem, czy zakłady będą urządzane przez sieć Internet;”, b) po pkt 8 dodaje się pkt 8a w brzmieniu: „8a) w przypadku zakładów wzajemnych urządzanych przez sieć Internet: a) adres i dokumentację techniczną strony internetowej, która będzie wykorzystywana do urządzania zakładów, b) projektowane zasady weryfikacji ukończenia 18 roku Ŝycia przez uczestników zakładów,
c) ekspertyzę dowodów udziału w zakładach potwierdzającą ich zabezpieczenie przed ingerencją osób nieuprawnionych i moŜliwość weryfikacji ich autentyczności, d) zasady przechowywania i ewidencjonowania kapitału zakładu;”,
dodaje się ust. 3 w brzmieniu: „3. Jedno zezwolenie jest udzielane na prowadzenie określonej liczby punktów przyjmowania zakładów wzajemnych lub wykorzystywanie określonej liczby stron internetowych do urządzania zakładów wzajemnych.”;
4) miejsce urządzania i rodzaj zakładów wzajemnych wraz z określeniem, czy zakłady są urządzane przez sieć Internet, a w takim przypadku dodatkowo: a) adres strony internetowej wykorzystywanej do urządzania zakładów, b) zasady weryfikacji ukończenia 18 roku Ŝycia przez uczestników zakładów;”,
W przypadku prowadzenia działalności w zakresie zakładów wzajemnych termin, o którym mowa w ust. 1 pkt 6, dotyczy rozpoczęcia działalności we wszystkich punktach przyjmowania zakładów wzajemnych i na stronach internetowych, które zostały określone w zezwoleniu.”;
15) w art. 51 w ust. 2 w pkt 1 dodaje się lit. e w brzmieniu: „e) adresów stron internetowych wykorzystywanych do urządzania zakładów wzajemnych, z tym Ŝe wskutek zmiany zezwolenia nie moŜe nastąpić zwiększenie pierwotnej liczby takich stron internetowych;”; 16) w art. 63 po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu: „2a. W przypadku urządzania zakładów wzajemnych przez sieć Internet, podmiot urządzający takie zakłady jest obowiązany złoŜyć, w terminie określonym w zezwoleniu, zabezpieczenie finansowe w wysokości 480 000 zł.”;
w art. 69 w ust. 1 pkt 3 otrzymuje brzmienie: „3) zezwolenia na urządzanie zakładów wzajemnych wynosi 2 000% kwoty bazowej oraz dodatkowo: a) za kaŜdy punkt przyjmowania zakładów wzajemnych – 50% kwoty bazowej, b) za urządzanie zakładów wzajemnych przez sieć Internet – 2 000 % kwoty bazowej, c) za kaŜdą stronę internetową wykorzystywaną do urządzania zakładów wzajemnych – 5 000 % kwoty bazowej;”; 18) w art. 71 ust. 4 otrzymuje brzmienie: „4. W przypadku podmiotów prowadzących działalność w zakresie zakładów wzajemnych obowiązek podatkowy powstaje z dniem rozpoczęcia wykonywania działalności w pierwszym z punktów lub na pierwszej ze stron internetowych objętych zezwoleniem.”;
To tak po łebkach. Chyba nie ma stwierdzenia o karaniu uczestników gry. Za to na pewno są kary dla tych co urządzają, ale głównie skupia się na innych formach niż zakłady bukmacherskie. Można powiedzieć, że są one dosyć jasno oddzielone, co jest już pewnym plusem.
Praktycznie nieograniczony i poza kontrolą państwa dostęp do różnorakich form hazardu skutkuje według specjalistów od uzależnień, niepokojącym wzrostem w Polsce liczby osób uzależnionych. Szczególnie internetowe gry kasynowe, których dostępność jest znacznie większa niż gier w kasynach gry ze sobą zwiększone ryzyko uzależnienia i zagrożenia dla nieletnich. Z tego względu niezbędnym jest uregulowanie zagadnień związanych z oferowaniem gier hazardowych, w tym zakładów wzajemnych urządzanych przez sieć Internet
Lanie wody bez żadnych konkretnych danych. Na poziomie wypracowania w liceum/gimnazjum. Szkoda, że nie mam teraz czasu na resztę, ale przed snem chyba będę miał ciekawą lekturę.
Celem [nowelizacji] jest: - ochrona własnych obywateli przed uzaleŜnieniem (zakaz gier kasynowych, weryfikacja wieku uczestników zakładów przyjmowanych w sieć Internet) - walka z szarą strefą i praniem brudnych pieniędzy (transakcje za pośrednictwem banków działających na terytorium RP, zainstalowanie urządzeń na terytorium RP), - ochrona przed oszustwami i przestępczością (domeny przypisane do polskich stron, zabezpieczenie dowodów udziałów przed ingerencja osób nieuprawnionych). Ciekawe co społeczeństwo powie na Wielki Rejestr. Obawiam się, że będzie za, w imię "wyższych celów"
Czy to oznacza, że od przyszłego roku będzie można prowadzić wideoloterie bez żadnych ograniczeń?
Tak, z dniem wejścia w życie ustawy o grach hazardowych urządzanie i prowadzenie działalności w zakresie wideoloterii będzie prawnie dozwolone bez konieczności uzyskiwania stosownego zezwolenia. Likwidacja krajowej branży niskohazardowej, bo taki jest skutek nowej ustawy hazardowej ekspresowo uchwalonej, otwiera możliwość wprowadzenia na rynek gier wideoloteryjnych. Naiwnością jest sądzić, że z okazji takiej nikt nie skorzysta.
* Grzegorz Łabuda
doktor, adwokat prowadzący kancelarię we Wrocławiu
"Plan zmiany formy opodatkowania, z podatku odprowadzanego od obrotu na dochodowy był jedynym pozytywnym aspektem poprzedniego kształtu ustawy. Niestety, aspekt ten się nie przyjął, czego konsekwencją jest konieczność odprowadzania 12-proc. podatku od obrotu."
pierd.olony hipokryta,zj.bany kłamca z STS
sami gnoje pisali pisma by tak było dlatego stanowcze tym chamom
W nowelizacji ustawy hazardowej jest też zapis o tym, że zarejestrowane w Polsce firmy bukmacherskie będą mogły urządzać zakłady wzajemne przez internet.
Resort finansów przewiduje, że siedem firm organizujących do tej pory zakłady wzajemne będzie zainteresowanych rozwojem działalności w sieci.
Ministerstwo szacuje, że będą one mogły zacząć świadczyć swoje usługi pod koniec 2010 r., co od 2011 r. dawałoby budżetowi ok. 60 mln zł rocznie. Jeśli do polskich bukmacherów dołączą firmy zagraniczne, łączne dochody fiskusa z tego tytułu mogą wynieść ok. 260 mln zł rocznie.
Pod koniec listopada Sejm uchwalił, a Senat przyjął bez poprawek ustawę o grach hazardowych. Przewiduje ona m.in. zakaz urządzania wideoloterii i gier na automatach do hazardu poza kasynami, ograniczenia w reklamie gier i wzrost podatków od hazardu.
Nie będą wydawane nowe zezwolenia na prowadzenie salonów gier z automatami i punktów z automatami o niskich wygranych (tzw. jednorękimi bandytami). Działalność wygaśnie wraz z obowiązującymi już pozwoleniami.
BTW co tak ostatnio cicho o naszym ulubieńcu Jacku K.?
sami gnoje pisali pisma by tak było dlatego stanowcze tym chamom
Ja już u ziemniaków nie zagram za sprowokowanie tego całego cyrku, dobrze im że dostali 12% podatek.
Ma gościu natomiast rację że lepsze byłoby opodatkowanie od zysków zamiast od obrotu. Tylko w ten sposób będą mogli konkurować z zagranicznymi firmami, a tak to z obrotowym podatkiem są z góry na przegranej pozycji.