Regulamin EEL1. Wstęp:1. Wziąć udział w konkursie może każdy, kto ma konto na mecz.pl przynajmniej 3 miesiące. Zgłoszenia do konkursu przyjmowane są w określonym przez organizatora terminie.
2. Każdy użytkownik zgłaszający swój akces do EEL podaje nazwę pod jaką ma występować jego drużyna. W przypadku gdy podana nazwa jest już "używana" przez inną drużynę użytkownik jest zobowiązany podać nową nazwę.
3. Drużynę prowadzi tylko ten użytkownik, który ją zgłosił. Jeśli typy zamiast właściwego menedżera podaje inny użytkownik to drużyna przeciwna może zarządać walkowera w przypadku gdy ów użytkownik jest również uczestnikiem EEL.
2. System rozgrywek:1. Uczestnicy są dzieleni na ligi w zależności od miejsca zajętego w poprzednim sezonie, uwzględniając spadki i awanse. Nowi uczestnicy EEL trafiają do najniższej ligi. Ilość lig zależy od ilości zgłoszonych drużyn. W przypadku gdy któraś z drużyn wystepujących w EEL w poprzednim sezonie nie zgłosiła się do nowego sezonu, o tym kto zajmie jej miejsce jak i o reorganizacji lig decyduje organizator.
2. Jeśli ilość nowo zgłoszonych drużyn będzie duża a co za tym idzie zaistnieje konieczność stworzenia dodatkowego szczebla rozgrywek to o przynależności do wyższej/niższej ligi decyduje długość stażu na forum (innymi słowy data rejestracji).
3. Rozgrywki są rozgrywane systemem mecz/rewanż, co znaczy że każdy w obrębie danej ligi zagra z każdym zarówno u siebie jak i na wyjeździe.
4. Mecze rozgrywane są w systemie poniedziałek-niedziela.
5. Przełożenie meczu jest możliwe jedynie po napisaniu odpowiedniego wniosku w temacie "Dyskusje i inne sprawy sporne". Przeciwnik może odmówić przełożenia meczu tylko w przypadku gdy miałby on być rozegrany w terminie wcześniejszym niż zaplanowany. Termin rozegrania meczu, który został pierwotnie przełożony określają sami zainteresowani.
6. Drużyna może przełożyć pięć meczów w każdym sezonie - przełożenie szóstego jest równoznaczne z wycofaniem jej rozgrywek (za rok będzie mogła rozpocząć rozgrywki od najniższej ligi o ile zgłosi swój akces). W szczególnych przypadkach możliwe jest przełożenie większej ilości spotkań ale decyzję taką musi podjąć Rada EEL.
3. Typy:1. Mecz polega na podawaniu typów z oferty zakładów bukmacherskich bet365
Bwin Unibet Bet-at-home Sportingbet - podawane typy muszą być koniecznie meczami piłki nożnej!
Minimalny kurs na podany typ wynosi 1,20!!!2. Typy podajemy od godziny 0:01 w poniedziałek do godziny 23:59 w niedzielę.
3. Jeśli menedżer wybierze typy z oferty "niedozwolonego" bukmachera typy te zostaną unieważnione - mogą być one powtórzone jednak w terminie rozegrania meczu
4. Zgodnie z terminarzem ustalony zostaje gospodarz i gość każdego meczu. Gospodarz to drużyna umieszczona w terminarzu po lewej, gość - po prawej stronie.
Gospodarz podaje sześć typów, gość pięć.
5. Niektóre mecze (pucharowe i barażowe) są rozgrywane na boiskach neutralnych (o czym informuje wcześniej organizator), wtedy obydwie drużyny podają po sześć typów.
6. Jeśli podana liczba typów będzie za duża za ważne przyjmuje się typy które figurują wyżej w poście. Jeśli więc gospodarz zamiast sześciu podał osiem typów pod uwagę bierzemy jedynie pierwsze sześć.
7. Jeśli podana ilość typów będzie zbyt mała gracz, EEL ma prawo dodać typ (w nowym poście) jednak może to zrobić jedynie w terminie rozgrywania meczu, przy czym przez zbyt małą ilość rozumie się podanie o jeden typ mniej niż należało podać, w przypadku podania jeszcze mniejszej ilości typów wszystkie one są nieważne (ale taki błąd nie upoważnia do domagania się przez przeciwnika walkowera).
8. Wszystkie typy podajemy w jednym poście, Odstępem od tej reguły jest przypadek podania zbyt małej ilości typów w poście pierwotnym (punkt 3.3).
9. Jeśli użytkownik zrobił błąd w wysłanym poście z typami, może go sprostować cytując swój poprzedni post lub wysyłając nowy - może to jednak uczynić tylko przed rozpoczęciem pierwszego z podanych typów.
10. Każdy post z typami powinien zawierać
a) nazwę meczu np. Real-Legia
a) datę i godzinę rozgrywania meczów 25-08-2015 20:45
b) aktualny kurs danego meczu 2,05
c) informację na kogo stawiamy real
11. Jeśli zabraknie którejś z informacji z punktu 33. regulaminu przeciwnik może żądać przyznania walkowera.
12. Brak którejś z informacji z punktu 3.10. nie powoduje anulacji wyniku meczu jeśli żadna ze stron nie zgłosi protestu.
13. Nie można grać tych samych typów co przeciwnik. W przypadku gdy obie drużyny podały identyczny mecz pierwszeństwo ma menedżer, który wysłał wcześniej posta.
14. Można wybrać ten sam typ co przeciwnik pod warunkiem że chcemy zagrać inaczej niż on, jeśli np. nasz rywal typuje 1x możemy zagrać 2 - nie może zaistnieć sytuacja, w której możliwe byłoby trafienie przez obydwu gracze typów na ten sam mecz.
15. Na jedno zdarzenie możemy podać tylko jeden typ! Niedozwolone jest więc granie przez jednego gracza 1, X i 2 w jednym meczu (to samo tyczy się typowania 1 i 1x, 1x i x2, 12, etc.) lub też jednocześnie undera i overa (to samo tyczy się innych zakładów dotyczących meczów piłkarskich - nie można więc grać jednocześnie np. 1 i undera na ten sam mecz,etc.) Wyjątkami są:
- typowanie na dokładny wynik meczu ("correct score") - można podać maksymalnie 1 typ na jeden mecz
16. Niedozwolone są zakłady "na żywo", handicapy azjatyckie (dopuszczalne są jedynie "zwyczajne" handicapy) oraz ale nie zakłady typu "draw-no-bet" (zwrot w przypadku remisu).
17. Gdy któryś z podanych typów nie odbył się można podać typ zastępczy. Wynik typu zastępczego musi być znany do północy dnia nastepującego po zakończeniu kolejki, np. w przypadku systemu całotygodniowego wynik typu zastępczego musi byc znany do godziny 23:59 w poniedziałek - typ zastępczy musi być podany w terminie rozgrywania meczu.
18. Dopuszcza się podawanie typów zastępczych od razu w poście z typami (maksymalnie dwa typy zastępcze w pierwotnym poście) - wtedy w przypadku odwołania któregoś z "głównych" typów na jego miejsce wchodzi typ zastępczy podany jako pierwszy na liście typów rezerwowych (w takim przypadku typ zastępczy może mieć dowolny kurs).
19. Kurs typu zastepczego (jeśli nie został on podany w pierwotnym poście) może się różnić maksymalnie o 0,8 od kursu meczu podanego w pierwotnym poście. Jeśli więc podany typ miał kurs 1,9 to typ zastępczy musi być w przedziale od 1,1 do 2,8.
20. W przypadku rozgrywania więcej niż jednego meczu w danej kolejce (przełożone mecze) można dublować typy podawane na oba mecze, tzn. zarówno w jednym i jak drugim meczu możemy podać taki sam "skład" drużyny nie można dublować z pucharami.
4. Wyniki:1. Kursy trafionych meczów sumuje się, a powstała w ten sposób liczba nazywana jest SS (siła strzału).
Od liczby tej zależy liczba goli które strzela drużyna i tak:
SS od 0,01 do 5,99 - 0 goli
SS od 6,00 do 7,49 - 1 gol
SS od 7,50 do 8,99 - 2 gole
SS od 9,00 do 10,49 - 3 gole
SS od 10,50 do 11,99 - 4 gole
SS od 12,00 do 13,49 - 5 goli
itd. - wzrost liczby bramek co 1,50 SS2. Jeśli obie drużyny mają SS mniejszą niż 6,00 i jedna z drużyn ma SS większą od drugiej o co najmniej 4,00 to drużyna ta wygrywa mecz 1:0. Zależność ta miejsce jedynie dla SS mniejszej niż 6,00
3. Każdy uczestnik podaje wynik swojego meczu w odpowiednim temacie do wtorku do godziny 22:00. Jeśli zainteresowane strony nie podadzą wyniku nie będzie on uwzględniony w tabeli, aż do skutku.
5. Tabela:1. Punktacja w tabeli:
a) za zwycięstwo - 3pkt.
b) za remis - 1 pkt.
c) za porażkę - 0pkt.
2. O kolejności w tabeli decyduje:
a) w przypadku dwóch drużyn
- bezpośrednie mecze między zainteresowanymi drużynami
- jeśli rezultat bezpośrednich meczów jest równy (np. 1:1 i 1:1) wtedy wyżej w tabeli jest drużyna o lepszym bilansie bramkowym
- jeśli bilans bramkowy jest równy wtedy wyżej w tabeli jest drużyna o większej ilości zdobytych bramek
- jeśli ilość bramek strzelonych jest równa wtedy o wyższym miejscu w tabeli decyduje dodatkowy mecz na neutralnym terenie
b) w przypadku więcej niż dwóch drużyn:
- dodatkowa tabela z bezpośrednimi meczami między zainteresowanymi drużynami (liczą się w kolejności punkty, bilans, bramki zdobyte)
- jeśli w/w tabela nie przynosi rozstrzygnięcia decyduje bilans meczów z drużyną zajmującą najwyższe miejsce w lidze (poza zainteresowanymi)
- jeśli w/w bilans nie przynosi rozstrzygnięcia rozstaje rozegrany dodatkowy turniej między zainteresowanymi drużynami
6. Walkowery:1. Jeśli typy w określonym terminie podaje tylko jedna drużyna to mecz kończy się walkowerem na korzyść tej, która zjawiła się na boisku. Wysokość walkowera jest uzależniona od SS drużyny, która zagrała. Jeśli SS gwarantowałaby strzelenie większej ilości bramek niż trzy to taka ilość bramek jest uwzględniana w walkowerze - jeśli nie walkower brzmi 3:0.
2. Jeśli typów w określonym terminie nie podała żadna ze stron, zostaje przyznany obustronny walkower.
3. W przypadku przyznania walkowera z racji punktu 6.1. regulaminu, drużyna, która wygrała mecz walkowerem może zarządać anulacji walkowera jeśli doszło do odpowiedniego porozumienia ze stroną przeciwną. W takim przypadku mecz powinien zostać powtórzony w jak najszybszym terminie.
3. Jeśli dana drużyna nie rozegrała połowy spotkań ligowych i następnie oddała 3 mecze walkowerem, albo 2 z rzędu w III lidze (wykluczenie z rozgrywek), to wszystkie dotychczasowe mecze z udziałem tej drużyny są weryfikowane jako walkower dla przeciwników. Jeśli rozegrała ponad połowę spotkań ligowych to wyniki poprzednich spotkań są zaliczane, a wszystkie pozostałe weryfikowane jako walkower dla przeciwników.
4. Jeśli zespół poniesie trzy porażki walkowerem w sezonie, zostaje zdyskwalifikowany na czas nieokreślony (od tej decyzji można się odwołać), a co za tym idzie może zostać niedopuszczony do gry w kolejnych edycjach. W przypadku najniższej ligi wykluczenie z rozgrywek powodują albo trzy porażki walkowerami w sezonie, albo dwa kolejne walkowery.
5. Zabronione jest kopiowanie typów od innych graczy. Pierwsze tego typu wykroczenie będzie skutkować ostrzeżeniem, następne walkowerem.
Regulamin moze być edytowany jedynie przez członków Rady EEL, Rada zastrzega sobie także prawo do rozstrzygania wszelkich kwestii spornych.
RADA EEL:
mopsiq
katowiczanin