Opcje tematu
#70126 - 07/01/2004 01:21 Debiuty na GPW
grzechuu Offline
member

Meldunek: 07/07/2003
Witam!
Na poczatku chcialem zaznaczyc ze w materii gieldowej jestem "zielony". Jednak od pewnego czasu pewien pomysl chodzi mi poglowie, chcialbym zebyscie go zweryfikowali, doradzili, moze conieco podpowiedzieli: Chodzi mi o granie TYLKO spolek debiutujacych na gieldzie. Zakladajac ze dysponuje spora iloscia gotowki, zakupuje na rynku pierwotnym akcje spolki, ktora lada dzien bedzie debiutowac na gieldzie. Oczywiscie "nadzieje sie" na redukcje, jednak na tyle duza kwote w to inwestuje ze nawet po redukcji spora suma zostanie przeze mnie zainwestowana. Z tego co wiem, ogromna wiekszosc akcji spolek, juz pierwszego dnia na gieldzie zyskuje kilka, kilkanascie a nawet kilkadziesiat %. Akcje te sprzedaje bardzo szybko, nawet juz pierwszego czy drugiego dnia od debiutu. W dalsze notowania tej spolki nie wnikam. Wykorzystuje jedyne jej "start" na gieldzie. Posluze sie tez przykladem: W ostatnich tygodniach debiutowala na gieldzie spolka "Śnieżka". Redukcje byly na poziomie 60%. Jednak pierwszego juz dnia na gieldzie jej ceny wzrosly blisko 30%. Rowniez spolka odziezowa "Redan" debiutujac przewyzszala wartosc emisyjna o 13%.
Bardzo prosze o wasze opinie na ten sposob grania, wszelkie wady, zalety. Czy jest wogole sens tak grac. Mam jeszcze pare pytan dotyczacych takiego grania:
1. Ile srednio spolek debiutuje na Warszawskiej Gieldzie w ciagu jednego roku?
2. Ile srednio zyskuja ceny akcji w pierwszym dniu notowan na gieldzie?
3. Jak czesto zdarza sie ze spolka debiutujac - traci na wartosci swoich akcji? Jakiej wielkosci sa to spadki?
4. Moze sa jakies charakterystyczne zachowania notowan akcji takich spolek w pierwszych tygodniach?
Bardzo prosze rowniez o wszelkie inne wskazowki dotyczace wyzej wymienionego sposobu. Z gory dzieki za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam

Do góry
Bonus: Unibet
#70127 - 07/01/2004 02:16 Re: Debiuty na GPW
miglanc Offline
addict