#3174177 - 31/05/2009 23:03
Lustrzanka (korpus) + 2 obiektywy z zenita?
|
Ana <3
Meldunek: 21/06/2005
|
Hej. Chcę sobie kupić lustrzankę, jestem amator (llama), ale w coś tylko ładnego nie chcę inwestować, trza myśleć rozwojowo  Net przekopuję i się już gubię całkowicie, że te kity to faktycznie do kitu, a ceny solidne itd. Dlatego, się pytam, czy ktoś stosuje korpus powiedzmy jakiegoś canona, olympusa czy nikona z obiektywami starego zenita e? mam helios-44-2 i jeszcze jeden sto ileś tam. znalazłem jeden temat o tym, ale nie łapię pojęć. znawcy, poradźcie, da się coś zrobić?
|
Do góry
|
|
|
|
#3181847 - 03/06/2009 21:15
Re: Lustrzanka (korpus) + 2 obiektywy z zenita?
[Re: Llama]
|
Lucio Fulci Forever
Meldunek: 22/08/2006
|
stałoogniskowe w przeciwieństwie do zmiennoogniskowych( zoomy) zwykle są dużo lepsze pod względem jakości, standardowe zoomy przyciemniają mocno fotografowany kadr, ponieważ mają zmienne swiatło,im bardziej przybliżasz tym bardziej tracisz.
za www.optyczne.pl:
Obiektyw stałoogniskowy
Obiektyw fotograficzny, którego ogniskowa jest stała, w przeciwieństwie do obiektywów zmiennoogniskowych (tzw. zoomów), w których ogniskowe możemy w pewnym zakresie zmieniać. Obiektywy stałoogniskowe nie są tak uniwersalne jak zoomy, lecz ze względu na prostszą konstrukcję i optymalizację optyki dla danej i konkretnej ogniskowej, oferują obrazy znacznie lepszej jakości i ostrości.
Obiektywy stałoogniskowe mają większe możliwości zbierania światła (są jaśniejsze, co oznacza mniejsze wartości maksymalnego otworu - f/), przez co lepiej nadają się do fotografowania w kiepskich warunkach oświetleniowch.
|
Do góry
|
|
|
|
#3183509 - 04/06/2009 18:59
|
Carpal Tunnel
Meldunek: 02/03/2004
|